Musings of a Muse

A Blog of Musings from a Cosmetic Whore

Mar 24, 2009

Etude House Precious Mineral Makeup Essence Review

Yesterday, I reviewed a few pieces for you from the Etude House Precious Mineral Project Collection. Today I'm diving deeper into the collection with a review of the new Etude House Precious Mineral Makeup Essence.




Etude House Precious Mineral Makeup Essence is simply a nice way of saying primer. All that makeup essence stuff makes it sound more important than it really is it's simply a primer you use prior to foundation application. Yes, yes before you think it, before you even say it out loud, the answer is yes. Yes, Etude House Precious Mineral Makeup Essence is kinda sorta a dupe of Guerlain Meteorites Light Diffusing Perfecting Primer.






Major differences do separate the two so even though in appearance they look the same just about everything else including the color and formula is vastly different so please for the love of this Muse don't go around saying what a great dupe Etude House Makeup Essence is for Guerlain Meteorites Light Diffusing Perfecting Primer.


I should get it off my chest first and foremost that this will sadly not make your foundation last longer. Some primers have the ability to allow makeup to last a good deal longer, some keep makeup fresh, and others just act as a really great prepping too. In this case, Etude House Precious Mineral Makeup Essence is simply a great prepping tool.

The formula is a watery texture that feels cooling on the skin and absorbs easily. It does have a creamy peach iridescent finish but it's not noticeable on the skin in my opinion. Even fairer skin than my own probably won't notice any sort of finish to the primer as it just absorbs clear or at least I thought so. I did notice that it tends to feel a little bit sticky until it dries down. It wasn't really unpleasant but a little annoying having to wait a sec prior to applying my BB Cream.








Hmmm I guess I don't sound completely overjoyed over this particular primer but it's just nothing to get too excited about and I've tried far better primers that multitask at keeping my makeup fresh and long wearing plus prep my skin prior to foundation. This primer simply preps and offers no other bells and whistles. For it's price it's probably worth trying out but honestly you can safely skip it if you're purchasing within the US for a higher price.

I liked it ok but I didn't love it and probably won't purchase it again. Although the Etude House Precious Mineral Project Collection is turning out very well so far I wasn't loving this primer and think you can safely skip it.

Labels: , , , ,

10 Comments:

Blogger 心。葵 @ plue said...

hm, i shall skip this then! money saved!

oh! have you bought the highlighter? it looks cute, but am looking out for reviews before i dump in my cash :P

i know i can always trust your reviews, big sis!

March 24, 2009 at 10:08 PM  
Blogger Blair said...

Thank you for this post, Musey! Killed my lemming straight away haha

March 25, 2009 at 6:58 AM  
Blogger the Muse said...

morning little sis :-D

not worth it. It's ok but nothing to get excited about.

I didn't buy the highlighter as I have way too many lately lol! Honestly, I think it doesn't look all that fabulous so I'd skip it. Get the blush duo that's solid gold!!!!!!

The last highlighter I got from EH was really nice but nothing to get too hyped over so I suspect this is much of the same :P

March 25, 2009 at 10:13 AM  
Blogger the Muse said...

lol blair I sure do hate killing lemmings but this one is honestly not great. it's good and it's ok but nothing super special about it imho!

get the blush duo from this collection that's a good product :-D review upcoming!

March 25, 2009 at 10:13 AM  
Blogger Blair said...

Musey, it's not good to kill one lemming and revive the other! I can't wait for your review on the blush duo hahaa

March 25, 2009 at 2:25 PM  
Blogger the Muse said...

hey blair

LOL true that's not fair playing on my part :-D!!!!!!!

March 25, 2009 at 3:01 PM  
Blogger 心。葵 @ plue said...

yay! i might just go check it out! waiting for ur review aye! :D

March 25, 2009 at 8:50 PM  
Blogger the Muse said...

hey plue!

:-D good stuff! Review is a coming soon!

March 30, 2009 at 12:48 PM  
Blogger deetopia said...

so, it's a no no?
thanks. at least, now I have a reason not to buy it. ^_^
I'm waiting for the review for Etude House Fresh Cherry Blusher Duo and Etude House Fresh Cherry Lip Tint. I've been eyeing for those two babies.

April 10, 2009 at 11:08 AM  
Blogger the Muse said...

don't bother sweets

not worth it.

I'll be doing those reviews shortly. cherry blusher is awesome :-D

You're gonna love it!

April 14, 2009 at 11:44 AM  

Post a Comment

Thanks for your comment! Comments are moderated and won't display right away. Thank you.

Please keep in mind all of the following when commenting. Readers are solely responsible for the content of the comments they post here. Comments are subject to the site's terms and conditions of use and do not necessarily reflect the opinion or approval of the editor of Musings of a Muse. Readers whose comments violate the terms of use may have their comments removed by the editor without notice.

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home